Uncategorised

100 szóban Kölcsey

Naponta kábé 8, évente kábé 1500 órát töltesz a suliban. Neked mi jut eszedbe először a Kölcseyről? Van legszebb, legmeghatározóbb, legfurcsább élményed a Kölcseyben? Neked ki jut eszedbe először a Kölcseyről? Van legszebb, legmeghatározóbb, legfurcsább osztálytársad, barátod, tanárod? Van kedved mindezt megosztani velünk maximum 100 szóban? És van kedved rábírni sokakat, hogy mindezt osszák meg velünk maximum 100 szóban?

Tevékenységek:

írás, szervezési feladatok: hirdetés és plakátolás, pályázati anyagok beérkezésének kezelése, értékelés, illusztráció (vagy annak megszervezése), kiállítás

Várunk tehát, ha szívesen írsz, szívesen olvasod a többiek írásait, talán szívesen illusztrálod is őket és szívesen szervezel belőlük kiállítást!

 

Szükséges előismeret: nincs

Témavezető: Poros Klára

Csoportlétszám: max. 15 fő

 

A 70-es évek Amerikájának bemutatása

  • Foglalkozunk a következőkkel:
  • Martin Luther King mozgalma (beszédek, pamfletek, beszédek, Nobel díj)
  • Szegény Emberek Mozgalma
  • Vietnámi háború
  • Mo-Town legends ( Stevie Wonder, Marvin Gaye etc.)
  • Vietnámi háborúval

Tevékenységek:

  • Idősebb rokonok, barátok kikérdezése a korszakról
  • ötletek kidolgozása
  • dalok keresése, fordítása (pl. What’s going on? Marvin Gaye, Protest Album 1972)
  • Korabeli hangulat kialakítása
  • Archívumban található anyagok kiállítása (cikkek, rádió, képek, poszterek, plakátok, ruhák, felvételek (beszédek), karikatúrák

Érdekel a 70-es évek Amerikája? Csatlakozz hozzánk és fedezzük fel együtt ennek a korszaknak a kulturális, történelmi hátterét.

 

Témavezetők: Nagy Boglárka és Mensah-Brown Délia

Csoportlétszám: 10-12 fő

 

A Munkácsy utca házainak története - Vajon mit rejtenek a környék házai?

Például

  • most üres placc (Podmaniczky sarok) - parkoló területe: egykori MÁV tisztviselő telep
  • Szecessziós házak (alkotók, híres lakók)
  • Epres-kert
  • Az egykori Gábor Fiúiskola épülete
  • A mostani Horvát Nagykövetség épülete
  • Kogart-ház

Tevékenységek

  • az egykori és mostani házak feltérképezése, kutató munka
  • interjúk a most ott lakókkal, bérlőkkel: a házak privát története
  • híres lakók (művészek, politikusok, stb.)

Ha felkeltettük érdeklődésedet, kutass velünk!

 

Témavezető: Pivárcsi István és Koronczai Andrea

Csoportlétszám: max. 5 fő

 

A nagy nyelvvizsgaválasztó - angol/német

Melyik nyelvvizsgát válasszam? Egynyelvűt, vagy kétnyelvűt? Milyen típusfeladatok vannak? Milyen segédeszközök? Mennyi időt adnak az írásbelire? Lehet-e szótározni? Mennyit kell várni a bizonyítványra? Mekkora presztízsű? Külföldön valóban elismert és elfogadott, vagy ez csak a marketing része? Vizsgázóbarát, vagy a pénzre hajtanak és indokolatlanul buktatnak? Páros vagy egyéni a szóbeli? Mennyibe kerül? Igaz, hogy 35 év alatt akármennyi nyelvvizsga árát visszatérítik, vagy csak az elsőt? Mennyi egyetemi felvételi pluszpontot ad, ha sikerül? Mit mondanak, akik már próbálták? Melyik nyelvvizsgatípus illik hozzám? Érett vagyok-e már a középfokú nyelvvizsgára? Tippek, buktatók? Mikortól bemeneti feltétel a felsőoktatásba? Tényleg nem adják ki a diplomákat középfokú nyelvvizsga hiányában?

Tevékenységek:

Internetes és offline kutatás, információgyűjtés a nyelvvizsgaközpontok oldalairól, papíralapú kiadványokból, a NYAK és az OH oldaláról és fórumokról. Konzultáció a projektvezetővel. PPT készítése, teljes körű nyelvvizsga-tájékoztatás. Interjú készítése sikeres vizsgát tett emberekkel, esetleg sikertelenekkel is, ha már látják, hol rontották el.

Szükséges előismeretek:

Idegen nyelvű tájékoztatók értelmezési képessége.

 

Témavezető: Huszti Piroska Katalin és Csiszár Orsolya

Csoportlétszám: 3-6 fő

 

Alakzatok, mint szimbólumok az életemben

Élethelyzetek, amikben benne vagyok más-képpen.

Tevékenységek

Kis csoportos beszélgetések arról, hogyan jelennek meg a mindennapjaimban egyes szimbólumok (kör, háromszög, spirál, stb.), és ezek alapján néhány saját szimbólum elkészítése szabadon választott technikával.

ajánljuk azoknak, akik szeretnének megtudni magukról valamit, vagy közelebb kerülni egy döntéshez egy adott élethelyzetben

 

Témavezető: Szabó Márta

Csoportlétszám: max. 8 fő

 

Angol és/vagy német faliújság készítése - havonta frissülő tartalommal

Az évkör áttekintése szép, színes angol/német nyelvű faliújság segítségével, havonta új tartalommal, majd a végén az egész felkerül egy nagy poszterre. Ünnepek, érdekességek a célországok életéből. Nyelvtani flow chart-ok, szókincs mind map-ek, országismereti anyagok, képek, saját fotók, mémek, viccek, aktualitások, hírek, események.

Tevékenységek:

Anyaggyűjtés, nyomtatás, fogalmazás, faliújság készítés. Esztétikus kivitelezés, színezés, rajzolás, ragasztás, kollázs, stb. A végső nagy poszter elkészítése.

Idegen nyelvű anyaggyűjtéshez és fogalmazáshoz elégséges nyelvismeret szükséges.

 

Témavezető: Huszti Piroska Katalin

Csoportlétszám: 3-6 fő

 

Autonóm közlekedési eszközök - A jövő vagy már a jelen?

Milyen jogi problémák, etikai kérdések, műszaki megoldások vannak? Lehet, hogy a most megszületetteknek már nem kell KRESZ-vizsgát tenniük?

Tevékenységek

Utánajárunk

  • a meghatározó autómárkák törekvéseinek,
  • műszaki megoldásoknak,
  • a felmerülő jogi-, etikai problémáknak

Rendkívül aktuális téma!

Ha ez téged is foglalkoztatott már, ha van róla véleményed, esetleg szívesen mélyedsz el a téma különböző aspektusaiban, akkor csatlakozz!

 

Témavezető: Biró József

Csoportlétszám 3-5 fő

 

Budapest - másképp

Te hogyan mutatnád be Budapestet a várost nem ismerőknek?

Hogyan mutatnád be a budapestieknek, akik bár benne élnek, mégsem ismerik elég jól? El tudod-e képzelni a várost a jövőben? Hogyan fogsz benne élni életed második felében?

Tevékenységek:

A csoport tagjai közül lesznek, akik vállalják, hogy tematikus sétán vesznek részt, lesznek, akik tájékozódnak a turistáknak összeállított programcsomagokról (és újabbakat állítanak össze), lesznek, akik igyekszenek meglátni és dokumentálni a város különböző arcait, és lesznek, akik tájékozódnak a városátalakítás lehetőségeiről és a hozzá fűződő igényekről.

Produktumként útikönyv-fejezet, turistáknak szóló programcsomagok, fotókiállítás, fényképes/filmes prezentáció, térkép, fejlesztési terv, leírás-utópia és más is elképzelhető – a csoport összetétele és döntései alapján.

A Budapest - másképpen csoport tagjai félreteszik az útikönyvek és kisfilmek megközelítéseit. A megszokott formulákat („Budapest a gyógyfürdők városa”) új, egy adott célközönség számára vonzóbb tartalmakkal használják („Budapest a szabaduló szobák városa”).

A Budapesttel kapcsolatos előismeretek előnyt és hátrányt is jelenthetnek, ezért a jelentkezéskor nem mérlegelendők.

 

Témavezetők: Fazekas Csaba és Szabó Barbara

Csoportlétszám: 3-5 fő, de akár 15 fő is lehet

 

„Emberarcú kapitalizmus” - tananyagtervezet a „Pénzügyi tudatosság” c. tantárgyhoz

Egyre több középiskolában órarendi óra a pénzügyi alapismeretek és tudatosság. Hogyan ne kerüljünk adósságcsapdába/adósságspirálba? Mit jelent az „apróbetű” a hitelszerződésben? Tényleg lehetetlen hitelfelvétel nélkül boldogulni? Mit tesznek a bankok a megtakarításainkkal? Mi az az „etikus bank”? Létezik-e Magyarországon? Miben tér el a többitől? Mi az a „Fair Trade”? Mi az a „Transzhumanizmus”? Hol tart a világ a „feltétel nélküli alapjövedelem” bevezetésének kérdésével? Lehet-e hosszú ideig pénz nélkül élni, sikeresen és boldogan? Mi az a „cashless society”? Mi az a „Zero Waste Lifestyle”? Mi a „food sharing”? Milyen alternatív pénznemek vannak /közösségi pénzek/ és hogy működnek? Mi az a közösségi finanszírozás? Mi az a „bitcoin”? És sok más hasonló kérdés…

Tevékenységek

Papíralapú és internetes kutatás, magyar, angol és német nyelven (is). Témák, témakörök összeállítása a tantárgy oktatásához. A végtermék lehet poszter, ppt, esszé. Elsősorban közgazdasági, szociológiai és/vagy politikai vonalon továbbtanulni vágyó diákokat várok, vagy akik üzleti angolt/németet fognak tanulni.

Szükséges előismeret:

Alapvető gazdasági tájékozottság, nyitottság, érdeklődés. Újságolvasás, hírek követése. Idegen nyelvű szakirodalom értelmezési képessége (cikkek, videók). Világjobbítási szándék.

/Ti lesztek a közeljövő értelmisége, és lesz beleszólásotok a dolgok alakulásába!/

 

Témavezető: Huszti Piroska Katalin

Csoportlétszám: max. 5 fő

 

Statisztika - MÁSKÉPP

Grafikus manipulációk - avagy soha ne higgy a szemednek, sőt még a számokkal is vigyázni kell!

  • Kis hazugság, nagy hazugság, statisztika…
  • Igaz, hogy egy statisztikából bármit, de az ellenkezőjét is ki tudjuk mutatni?
  • Mire jók a középértékek? És mire nem?
  • Mitől lehet megtévesztő egy grafikon?
  • Hogyan lehet ugyanabból az adathalmazból különböző eredményeket mutató grafikont készíteni?

Tevékenységek:

  • 1. alkalom: statisztikai alapismeretek, grafikonok, grafikus manipulációk (ismeretszerzés)
  • 2. alkalom: Gyűjtőmunka: internetről, újságokból grafikonok gyűjtése
  • 3. alkalom: grafikonok elemzése, manipulatív elemek szűrése
  • 4. alkalom: prezentáció készítése

A számok nem hazudnak – mondják gyakran elemzők, politikusok, cégvezetők. A számok valóban nem, de ahogy értelmezzük őket, az már sokféle lehet. A projekt során megnézzük, mit jelentenek a középértékek, miért mond keveset egy munkavállalónak az átlagfizetés a cégnél, készítünk ugyanabból az adathalmazból különböző grafikonokat, majd mindenütt, plakátokon, interneten, újságokban megtévesztő grafikonokat keresünk, hogy leleplezzük a számok mögé bújt hazugságot.

Jó hír: előismeretekre nincs szükség.

 

Témavezető: Vértes Judit

Csoportlétszám: 5-10 fő

 

„Hogy ingatag az asszony
Megmondta Rigolettó
Az én megszégyenítőm
A cigány Rigó lett, Ó.”

Ha érdekel,

  • hogyan lett a XIX. század végén az "első celebházasság" névadója a kor egyik legpompásabb süteményének,
  • hogyan kapcsolódik a pozsonyi kifli es a beigli Bécs ostromához,
  • vagy mi köze lehet a Rákóczi túrósnak a fejedelemhez,
  • valóban ősmagyar sütemények e a krémes, rétes, Dobos torta és meg sok finomság,

akkor kapcsolódj ehhez a projekthez.

Tevékenységek:

Feltárjuk az első pesti cukrászdák történetét, választékukat, milyen alapanyagot használtak régen és ma. És végül megsütjük az általatok kiválasztott süteményt, hiszen "az ínyencség akkor kezdődik mikor elmúlik az éhség"

Kössük össze a történelmet a süteményekkel!

 

Témavezető: Kozma Éva

Csoportlétszám: 5-8 fő

 

„Hol fogom használni az ÉLET-ben?” - A kérdés gyakran felvetődik matematika órákon…

Ez a tapasztalat is indokolja, hogy emelt szintű szóbeli matematika érettségin a kihúzott témakör alkalmazására (matematikán belüli vagy azon kívüli), illetve matematikatörténeti vonatkozására is ki kell térnie a felelőnek.

Tevékenységek:

Az OH honlapjáról az emelt matematika témakörök áttekintése és közülük néhány kiválasztása, információ és szemléltető anyag gyűjtése, a prezentáció megtervezése tartalmi és látvány-szempontól, kivitelezés

Az emelt szintű szóbeli érettségi 24 témaköréből néhányat (3-8 témakört) kiválasztva keressünk választ a fenti kérdésre: a mindennapi élet mely területein és hogyan alkalmazhatók az adott témakör ismeretei! Keressünk a témakörhöz tartozó érdekes matematikatörténeti vonatkozást is! Az összegyűjtött anyagot egy érdekes és látványos prezentációban rendezzük el!

 

Témavezető: Korch Zsuzsanna

Csoportlétszám: 3 fő

 

Iskolafolyosó másképp

  • Szeretnél a szünetben leülni?
  • Tetszik az ökosarok? Szeretnél máshol is zöldet látni?
  • Szeretnéd még jobban érezni magad a Kölcseyben?
  • Szerinted MÁSKÉPP is kinézhet egy iskolai folyosó?

Tevékenységek:

Az ökosarok kiterjesztéseként a folyosók zöldítése, növények ültetése. Design ötletek alapján.

Padok, párnák készítése, szerkesztése a leüléshez, otthonos hangulathoz.

Ha legalább egy kérdésre IGEN a válaszod, köztünk a helyed!

 

Témavezető: Domszky Ildikó

Csoportlétszám: max. 10 fő

 

Jegyezd meg MÁSKÉPP!

Mikor és hol éltek…, melyek a legfontosabb felfedezéseik, találmányaik, a fizikához köthető eredményeik, híres tanulmányaik? Ezeket a tényeket megjegyezni nem mindenkinek testhezálló feladat, főleg, ha egyszerre kell fejben tartani az összes adatot (pl. fizika érettségin)! A felkészülésben segítségünkre lehet egy érdekes és igényes prezentáció!

Tevékenységek:

A feldolgozandó fizikusok, tudósok körének kiválasztása, információ, képanyag, animáció, esetleg rövid filmrészlet gyűjtése, a prezentáció megtervezése a tartalom és a látvány szempontjából, kivitelezés

A feladat: A fizikatörténet néhány (3-5) kiemelkedő személyiségének életét és munkásságát bemutatni érdekes, élvezhető, megjegyezhető módon. Készüljön egy izgalmas (látványos) prezentáció, amely figyelemfelkeltő formájával szinte beírja a néző tudatába a lényeges információkat!

Szükséges előismeret: NINCS.

Galilei, Arkhimédész, Newton, Joule, Watt, Faraday, Jedlik Ányos, Szilárd Leó, Teller Ede, Wigner Jenő, a Curie család, Eötvös Lóránd, Albert Einstein életén és munkásságán kívül választhatók más fizikusok is…

 

Témavezető: Korch Zsuzsanna

Csoportlétszám: 3 fő

 

Kameratöltőtoll - Forgassunk játékfilmet a Másképp címből kiindulva!

Tevékenységek:

  • Szinposzis készítése
  • Forgatókönyv megírása
  • Forgatás
  • Vágás

Ha szeretsz:

  • történeteket kitalálni
  • történetet eljátszani
  • filmet nézni

gyere és készítsünk játékfilmet.

 

Témavezető: Nagy László

Csoportlétszám: max. 15 fő

 

KFGame

  • Hogyan készítsünk játékot telefonra?
  • Hogyan rajzoljunk számítógépen?
  • Hogyan tartsuk fent a figyelmet egy játékban?

Tevékenységek:

  • Játéktervezés
  • Képi világ megalkotása
  • Interakció kialakítása
  • Zenei effektek elkészítése
  • Szintek megrajzolása
  • Programozás
  • Felhasználói felület kiépítése

Kinek ajánlott?

Aki

  • Kreatív
  • Kitartó
  • Érdeklődő
  • Találékony

Ha bármelyikkel jellemeznéd magad itt a helyed!

 

Témavezető(k): Kalamár Ödön, Bérczi Ádám

Csoportlétszám: 5-6 fő

 

KÓDJÁTSZMA - avagy titkosírások és kódolás a természetben és az emberi közösségekben.

  • Hogyan titkosítottak a történelem során az emberek?
  • Hogyan kódolja a természet az információt?
  • Hogyan fejlődött a kódolás az évezredek során?
  • Hogyan használták ezt háborús célokra?
  • Hogyan őrzik meg az interneten a titkaidat?

Tevékenységek:

  • Történelmi áttekintés a kódolásban.
  • Titkosírások megalkotása, megfejtése.
  • A természet kódjának vizsgálata.
  • SSL titkosítás tanulmányozása.
  • Beszélgetés internet-biztonsági szakértőkkel.
  • Színes poszter és prezentáció készítése.

Ha érdekel a kódolás története és nyitott vagy a történelem, a biokémia, a matematika és az informatika iránt (vagy megszervezel egy ilyen csoportot, amiben minden területnek van „szakértője”), akkor egy fantasztikus (képzeletbeli) utazás részese lehetsz.

Ha foglalkoztat az internetbiztonság vagy szeretnéd tudni, mit csinál egy etikus hacker, akkor ezt neked találtuk ki.

 

Témavezető: Palya Tamás

Csoportlétszám: 3-5 fő

 

Kölcsey Nyomában: külön kiadás

Szeretnél újságíró lenni..? Mindig is az iskolaújság tagja akartál lenni? Itt a lehetőség, kipróbálhatod magad gyakorlatban is.

Tevékenységek:

Iskolaújság szerkesztése, cikk írás, interjúkészítés, film-, zene-, könyvajánló készítés, élménybeszámolók készítése

Ötletgazda: Drahota Eszter 11.G

 

Témavezető: Sallai Katalin

Csoportlétszám: 5-8 fő

 

Másként látom!

Ki, mikor, hogyan használta/használja az optikai csalódásokat a tudományok, művészetek stb. terén. (pl. Vasarely, illuzionisták)

Tevékenységek:

  • Én így látom. Te hogy látod? : optikai csalódások elemzése, miért és hogyan láthatunk bizonyos képeket.
  • Virtuális séta egy Vasarely kiállításon: megnézünk és elemzünk néhány érdekes képet.
  • Vigyázz! Elfogy alólad a járda! : A 21. század legújabb művészeti ágainak egyike, a járdafestés közelebbről.
  • Illúzió vagy varázslat? : a legújabb illuzionista trükkök és titkaik.

Előismeret nem szükséges, bárki jöhet, akit picit is érdekel a modern művészet és/vagy az illuzionisták trükkjei.

 

Témavezető: Békésiné Kitka Anikó

Csoportlétszám 8-12 fő

 

Mindenki másképp

Mindenki másképp él, más kultúrában, más életvitellel, más vagyonnal. Érdekesebben és kreatívabban tudhatsz meg dolgokat a háztípusokról.

Tevékenységek:

Csatlakozz hozzánk és készítsd el a különböző kultúrájú emberek házait makett formájában.

Iglu? Jurta? Hogy is néz ki belülről?... Gyere és készítsd el a maketted!

 

Témavezetők: Kovács Anna és Nagy Boglárka (11.F), Koronczai Andrea

Csoportlétszám: max. 10 fő

 

Mindennapok az űrállomáson

Belegondoltál már, hogy másképp zajlik az élet az űrállomáson hajmosástól az alvásig?

Tevékenységek:

A Nemzetközi Űrállomásról közvetített filmek, az életükről, tevékenységeikről szóló cikkek tanulmányozása.

Angol nyelvtudás előny, de nem feltétel.

 

Témavezető: Tóthné Szabó Judit

Csoportlétszám: 4 fő

 

MÍTOSZOK ÉS TÉVHITEK - avagy gyógyítja-e a szódabikarbóna a Rákot?

  • Tényleg károsak a mesterséges anyagok?
  • Igaz-e, hogy, ami természetes az jó is?
  • A tudósok tényleg a facebookon hozzák nyilvánosságra a legújabb tudományos eredményeket?
  • Honnan tudhatjuk, hogy hatásos-e egy gyógyszer?
  • Homeopátia? Ősi kínai orvoslás?

Tevékenységek:

  • Kérdőívek összeállítása, kitöltetése, a diákokkal és átlagemberekkel, kiértékelés.
  • Áltudományos cikkek, videók gyűjtése és azok értékelése.
  • Kísérletek tervezése, kivitelezése és értékelése.
  • Színes poszter és prezentáció készítése.

Ha tényleg nyitott vagy a tudomány irányában, de nem hiszel el ész nélkül mindent, akkor ez egy neked való feladat!

Ha már téged is zavar, hogy mindenki a közösségi oldalakon osztja meg a „legújabb tudományos eredményeket”, akkor tegyél ellene!

Olyanok jelentkezését várom, akik rendelkeznek némi kémiai alapokkal (nem kell, hogy emelt szintű felkészítőre járj!) és hajlandók akár az utca emberét is megkérdezni a témában!

 

Témavezető: Palya Tamás

Csoportlétszám: 3-5 fő

 

Periszkóp - Lássuk másképp a világot!

Tudod, mi az a periszkóp? (Amin keresztül pl. a tengeralattjárókból kikukucskálnak.)

  • Hogyan működik vajon?
  • Mire használják manapság?
  • Milyen részekből épül fel?

Tevékenységek:

Először körüljárjuk a témát, hogy mire jó a periszkóp, és annak megfelelően milyen fajtái vannak.

Aztán megtervezzük, hogy melyiket tudnánk megépíteni, és nekiállunk. A projekt napon pedig bemutatjuk a megépült prototípust a nagyközönségnek.

Minimális fizikai (azon belül optikai) ismereteket veszünk elő. Játszunk a tükrökkel, lencsékkel. Átismételjük a fénytörési törvényeket, de csakis általános iskolai szinten!

Aztán a csoport kézügyességének / bevállósságának megfelelően megépítünk egy pici (vagy nagy) periszkópot, és megnézzük a világot egy másik szemszögből.

 

Témavezető: Bogdán Viktória

Csoportlétszám: 5-10 fő

 

Shrek és a hagyma

  • „Shrek: A hagyma több rétegű. Az ogre több rétegű, ahogy a hagyma. Érted már? Érted már, több rétegűek vagyunk.”
  • Az ember személyisége is több rétegű.
  • Mennyire ismernek téged mások? Amennyit megmutatsz nekik magadból.
  • Mennyire ismer a legjobb barátod? Te mennyire ismered a legjobb barátodat?

Tevékenységek:

A pszichológia és a kommunikációelmélet segítségével, valamint egy közösen összeállított kérdőívvel lehántjuk a rétegeket.

Két munkatársat (vagy 2x2 munkatársai) vár a kutatás, akik keresnének közeli barát párokat a „vizsgálathoz”.

Biztosan sok olyan barátod/haverod van, aki tudja a kedvenc focicsapatodat vagy azt, hogy utálod a lila színt. Van-e olyan barátod, aki azt is tudja, hogy képes vagy egy filmen könnyezni, vagy karácsonyi dalokat dúdolgatni magadban; aki tudja rólad, hogyan viseled édesanyád szidását; vagy azt, hogy aggódsz a jövőd miatt, mert mindenki jogásznak szánna, pedig te operatőr szeretnél lenni…?

 

Témavezető: Tóthné Szabó Judit

Csoportlétszám: 2-4 fő

 

SPORTOLJUNK MÁSKÉPP

Hogyan sportolnak a fogyatékkal élők? Kerekesszékes röplabda, kerekesszékes kosárladba, vakok és gyengén látók ping-pongja, csörgőlabda és egyéb sportágak – milyen szabályokkal játszák, hogyan kerülik el a baleseteket?

Tevékenységek

  • Felvesszük a kapcsolatot különböző alapítványokkal.
  • Megismerkedünk a fogyatékkal élők sportolási lehetőségeivel.
  • Megtanuljuk a játékszabályokat. És kipróbáljuk élesben!
  • Ha érzékeny vagy fogyatékkal élő embertársaidra…
  • Ha szeretsz sportolni…
  • Ha még sosem próbáltad ki ezeket a sportágakat…

… akkor csatlakozz hozzánk!

 

Témavezetők: Angyal Péter és Vajda Zsuzsanna

Csoportlétszám: max. 48 fő

 

Szelektíven másképp

Szelektíven gyűjteni a szemetet megéri. Megéri azzal a plusz fáradozással együtt is, hogy az iskolában nincs lépten-nyomon szelektív hulladékgyűjtő. Hogyan érjük el, hogy a Kölcseyben még többen tudjuk szelektíven gyűjteni a hulladékot? Vigyük mindenkihez közelebb – a szó szoros és átvitt értelmében is! Legyen minden osztálynak saját szelektív gyűjtője! Legyen mindegyik csodálatos, ötletes, más és más!

Tevékenységek:

  • újrahasznosított és természetes anyagok beszerzése, szelektív hulladékgyűjtők tervezése és elkészítése
  • Tervezzünk és alkossunk szelektív hulladékgyűjtőket, melyekből minden osztályba kerüljön be egy eredeti, szép példány.
  • Várunk tehát, ha jó a kézügyességed, szeretsz tervezni és alkotni, kreatív vagy és a környezetvédelem elkötelezett híve!

Témavezetők: Csákayné Vágvölgyi Bernadett és Poros Klára

Csoportlétszám: max. 20 fő

 

Szépség másképp

Elgondolkodtál már azon, hogy a méreg drága kenceficék használata során igazából sosem lehetsz biztos abban, hogy mit is viszel fel a bőrödre? Vagy netán hány védtelen állaton tesztelték azokat? Esetleg annak is örülnél, ha tudnád, hogy pontosan melyik hatóanyag milyen hatást gyakorol rád?

Tevékenységek:

Te magad döntheted el, hogy mit készítesz el egy adott recept alapján, melyet utána saját felhasználás céljából hazavihetsz, vagy stílusos ajándékként továbbadhatod. Ezen kívül betekintést nyerhetsz az általad felhasznált hozzávalók rejtelmeibe, abba, hogy milyen hatást gyakorolnak bőrödre, hajadra, melyet a mindennapos használat során magadon is letesztelhetsz, így az elméleti tudásodat a gyakorlatban is megfigyelheted.

Amennyiben a fenti kérdésekre igen a válaszod, akkor gyere és készítsd el saját kezűleg kozmetikumaidat 100%-ig természetes alapanyagokból. Az arcápolástól kezdve, a testápoláson keresztül egészen a hajápoló szerekig.

 

Témavezetők: Nagy-Benkő Dalma és Pálinkás-Bajnok Júlia

Csoportlétszám: 2-3 fő

 

Táskakészítés újrahasznosított anyagokból

Lehet varrni, tervezni, a fenntartható divattal foglalkozni, anyagismeretet tanulni

Tevékenységek:

  • tervezünk
  • varrunk
  • alkotunk

Gyűjtsük össze a megunt holmijainkat, szerkesszünk négyszögeket (vagy mást) és varrjunk belőle táskát!

 

Témavezető: Sárallyai Orsolya

Csoportlétszám: 6 fő

 

Titkos kódok - avagy kommunikáció másképp

Felhangzik egy füttyszó, mutogatnak emberek, titkos kódokkal irányítanak egy hadsereget. Mi ezekben a közös? Erre keressük majd a választ a projekt során… és megtudhatod, hogy mi is a füttynyelv…, hogy a különböző nációkhoz tartozó siketek értik-e egymást…, hogy ki és hogyan törte fel a megfejthetetlennek hitt a német, a második világháborúban használt Enigma nevű titkosító gép jeleit.

Tevékenységek:

  • Megnézzük a Kódjátszma c. filmet.
  • Olvassuk érdekes cikkeket a fütyült nyelvekről, meg is hallgatjuk azokat, és keresünk érdekes jelekből építkező nyelveket.
  • A csapattagok választhatnak maguknak speciális feladatot: megfejthetnek ismeretlen nyelveket pár információ alapján, vagy utána járhatnak, hogy ma mit jelent az információbiztonság.
  • Megtanuljátok a Prezi használatát, és egy izgalmas, rendhagyó előadás keretében bemutatjátok mit találtatok.

Kiknek ajánljuk?

  • Azoknak, akiket érdekelnek a titkos nyelvek, azoknak a megfejtése.

 

Témavezető: Sulai Erika

Csoportlétszám: 4-5 fő

 

Une petite fabrique de jeu...en histoire

Kérdezz-felelek, Timeline, Honfoglaló… biztos lehetne folytatni még a sort olyan játékokkal, amelyek megkönnyítik a történelmi ismeretek rögzítését, rendszerezését vagy ismétlését.

Tevékenységek:

történelmi témájú játékok készítése francia nyelven

Ha volna kedved hasonló vagy esetleg teljesen újszerű játékokon ötletelni és a megvalósításán fáradozni, hogy még izgalmasabb legyen történelmet tanulni franciául , akkor várunk!

Hátha MÁS-KÉP(P), - játszva – könnyebb

FELTÉTEL: francia nyelvtudás

 

Témavezető: Samu Ágnes

Csoportlétszám: 2-6 fő

 

Zenekar - Szórakozás másképp

  • jazz-zenekar
  • ritmus-szekció
  • hangszeres játék
  • ének
  • szvingelés
  • terc
  • swing

Tevékenységek:

  • hangszeres játék
  • ének

Ha szeretsz zenélni vagy énekelni, másokkal együtt játszani, ha szeretsz improvizálni, vagy csak kipróbálnád, milyen, ha szívesen tapsolnál vagy csettintgetnél, gyere és csatlakozz jazz-zenekarunkhoz! Könnyűzenei tapasztalat és összhangzattani ismeretek előny. Játsszunk másképp!

 

Témavezető: Molnár Boglárka és Medenczi Román

 

Projektleírások letöltése (pdf)